2018. április 24., kedd

Ha házit és különlegeset szeretnék, a Pancs - Gasztroplaccra megyek

Friss zöldségek, vágott fűszernövények, tanyasi tojás, makói méz és házi joghurt: ezt mind Budapest belvárosában szereztem be a termelőktől. Szegeden általában a Mars téri piacon vásároltam és szerettem, hogy kistermelőtől kapok meg szinte mindent. Budapesten is ilyet kerestem, szerencsére meg is találtam. A Pancs - Gasztroplacc a kedvencünk lett. 

A péksüteményektől a friss fűszernövényekig szinte mindent szeretek, amit csak be tudok szerezni a Pancs - Gasztroplaccon. Amikor Budapestre költöztem, kerestem azt a kis piacot, ahol ugyanúgy a termelőktől vásárolhatok, mint a szegedi Mars téri piacon. Úgy tűnik, a keresés eredményes volt.



Számos termelőtől vehetjük meg a saját portékáit, de találunk itt olyan eladókat is, akik saját chiliszószaikat, granolát, kencéket vagy akár házi libamell sonkát kínálnak vasárnaponként az Élesztőházba betérőknek. Néhány eladóhoz mindig visszajárok. Sokan lebecsülik a tanyasi tojást, mivel azonban én ezen nőttem fel, sokkal jobban szeretem. Ha belépünk az Élesztő udvarára, azonnal a Szorgos Gazda standjába ütközünk, bevallom, már a történetük is megfogott, amikor olvastam, azt mondtam: óóó.

Szorgos Gazda mindig mosolyog

A szórólapjuk szerint Gulyás Gergely és Melinda a Fiatal gazda pályázatnak köszönhetően tudta beindítani saját vállalkozását. Tanyát vásároltak és itt termelik mindazt, amit a piacon eladnak. A friss tanyasi tojás, az újhagyma és a friss fűszernövényeik már mind a kosaramban landoltak. Mondanom sem kell: egyszer sem csalódtam. Legközelebb a padlizsánkrémet kóstoljuk meg.

Minden friss és roppanós
Tejtermékeknél is jobban kedvelem a házit, gyerekkoromban is a szomszédból hoztuk a tejet. Ha egy szőke mosolygós hölgyet látunk a piacon, aki sajtokat és mennyei joghurtokat árul, ő lesz a Pusztán kézműves sajtműhely képviselője. A joghurtokat különféle ízesítésekben vihetjük haza, mi eddig a mentás-epreset, a szilvás-gyömbéreset és a mézes-zabosat kóstoltuk. Visszajáró vendégek vagyunk. Az aranyos kis üvegeket pedig 100 forintért visszaveszik, így még a környezetet is óvjuk.

A Pusztán kézműves sajtműhely sajtjai, a joghurtok a hűtőben várnak
Felderült az arcom, amikor egyik alkalommal megláttuk a mézeket áruló fiatalembert, aki nemcsak a hagyományos virágmézeket kínálja, hanem a dúsított mézek különböző ízeibe is belekóstolhatunk nála. A nagy kedvenceink az ánizsos és a vaníliás méz lett. Külön örültünk annak, hogy a Szabó Méz Makóról érkezik, így a finom Csongrád megyei mézről sem kell lemondanunk.

Nem csak télen kell a méz
De nemcsak őket érdemes látogatni a piacon, hanem a füstöt húsárukat áruló kistermelőket is. A sült pecsenyezsír és a fűszeres tepertőkrém elsőrangú, de a péksütemények és a kencék is különlegesek, meglepő ízpárosításokat is találunk. Legutóbb az ananászos salsát teszteltük, nem csalódtunk.



A Pancs - Gasztroplacc örök kedvenc lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése